advisering

Advisering

bemiddeling

Bemiddeling

coaching

Coaching

training

Training

  • PERSOONLIJKE EN ORGANISATIE ONTWIKKELING
  • OPTIMALISATIE
    REVITALISATIE
    SPECIALISATIE
    BEDRIJFSPARTICIPATIE

Scansense Tegenwind versus Voordewind Uitzichtloos versus Overzicht Kilte versus Ontpoppen Onzekerheid versus Helderheid Hoogmoed versus Inzicht Vermijding versus Genoegen Overvloed versus Invloed Omzeilen versus Aansporen Dwaalspoor versus Herkenning

Leervraag

De onderscheidende werkwijze maakt van Skiskills een fundamentele en laagdrempelige schakel, die in de leerketen van de wintersportbranche velerlei mensen aansluiting biedt. Skiskills maakt de leercirkel sluitend door met speciaal geselecteerde samenwerkingspartners en sympathisanten gezamenlijk een wintersportavontuur aan te bieden. De diensten van Skiskills kunnen zowel door particulieren als door ski-scholen en (wintersport)organisaties worden afgenomen.

Vanwege de voortdurende interactie met de deelnemer -gebaseerd op best practice en evidence-based methodieken- is elk vraagstuk aan te pakken, anders dan bij standaard leerprogramma’s. Hoewel menigeen het oplossen van het gevolg essentieel acht, voorziet Skiskills met het aanpakken van de oorzaak in meer wezenlijke leerbehoeften. De toepassingswaarde van Skiskills is onbegrensd en niet seizoensafhankelijk. Het leerconcept is namelijk flexibel inzetbaar: voor alle niveaus, met of zonder spanningsklachten, op of buiten de piste (in het leslokaal), zowel ’s winters als ’s zomers (minder drukte op de pistes). Skiskills biedt écht maatwerk!

Aanleiding

Iedere wintersporter raakt wel eens in een avontuur verzeild waar de afloop niet zeker van is. De een wordt dan juist uitgedaagd (spannend) en de ander voelt zich dan helaas overvraagd (spanning). Spanning kan soms afbreuk doen aan de mate waarin je van het skiën kan genieten. Overmatige vrees voor hoogte/diepte, vallen, falen, onveiligheid, controleverlies,of prestatiedrang, geeft hier vaak aanleiding toe.

Het skiën speelt zich voor een belangrijk deel tussen de oren af.

Sport-events

  • Ski-angst
  • Onzekerheid
  • Faalangst
  • Valangst
  • Onveiligheid
  • Hoogtevrees
  • Dieptevrees
  • Examenvrees
  • Onnodige sportblessures
  • Moeite met type ski-baan
  • Angst voor controleverlies
  • Ontbrekende fouten-anaylse
  • Onduidelijkheid ski-techniek
  • Keuzeprobleem ski-uitrusting
  • Gemis effectieve probleemaanpak
  • Angst voor terrein- en weersinvloeden
  • Onvoldoende theoretische ondergrond
  • Ontbrekende kennis materiaalonderhoud

Business-events

  • Didactische dilemma’s
  • Omgaan met ski-angst
  • Omgaan met agressie
  • Klachtenafhandelingsprocedure
  • Spanningsveld groepsgrootte en leerrendement

Uitgangspunt

Om goed op het actuele vaardigheidsniveau aan te kunnen sluiten start elk leertraject standaard met een intake, en om de dienstverlening zo nodig te kunnen optimaliseren eindigt elk leertraject standaard met een evaluatie. De intake volgt na de aanmelding (zonder wachttijd), of desgewenst is tijdens een vrijblijvend oriënterend gesprek (na ongeveer 30 minuten) al om te schakelen naar de intake, zodat snel te starten is met het leertraject.

Home   Back   Forward  Top